سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :1
کل بازدید :65964
تعداد کل یاداشته ها : 569
103/2/1
8:7 ص

زندگی پر ماجرای دختر جاسوس

معرفی نامه | زندگی پر ماجرای دختر جاسوس بازداشت «آنا چاپمن» دختر روسی که متهم به جاسوسی در آمریکا بود از اخبار جنجالی سیاسی سال گذشته جهان به شمار می‌آمد و اکثر رسانه ها حوادثی را که برای این دختر رخ می داد منتشر می کردند، اما تازه ترین خبر در مورد این دختر این است که وی تغییر شغل داده است.
 

آنا چاپمن از معروفترین جاسوسان زن جهان که به دلیل چهره اش توانسته بود نفوذ زیادی در دولت آمریکا و انگلیس پیدا بکند در سال گذشته میلادی به همراه 11 جاسوس دیگر روس در ایالات متحده آمریکا شناسایی و بازداشت شد اما سپس به روسیه بازگردانده شد.

در همین حال امروز برخی رسانه ها گزارش مفصلی را درباره چاپمن منتشر کرده و با قرار دادن یک فایل تصویری در صفحات خود از تبدیل شدن این دختر روس به مدل لباس خبر دادند.

در فایل تصویری منتشر شده، آنا چاپمن در حالیکه بر روی سکوی مخصوص مدلها در حال قدم زدن است و نگاه تماشاگران نیز بر روی وی متمرکز است دیده می شود که ناگهان یک اسلحه کمری از دست او به زمین می افتد و وی با برداشتن این اسحله مجبور می شود که ادامه برنامه خود را با این اسلحه اجرا کند.

در گزارش زیر نگاهی گذرا به زندگی این جاسوس مشهور می اندازیم.

زندگی پر ماجرای دختر جاسوس

چاپمن دختر یکی از افسران کا.گ.ب (سرویس جاسوسی اتحاد جماهیر شوروی) بود که با یک مرد انگلیسی ازدواج کرده و به مدت پنج سال نیز در لندن سکونت داشت. او پس از جدا شدن از این مرد انگلیسی به مدت یک سال نیز با شخص دیگری به نام "لورنت تیلور" در لندن زندگی کرد.

زندگی پر ماجرای دختر جاسوس

روزنامه تلگراف چندی پیش در گزارشی از زندگی خصوصی این زن به نقل از شوهر انگلیسی وی نوشت: پدر آنا تمام زندگی ما را زیر نظر داشت و من احساس می‌کردم که او تمام کارهایش را به خاطر پدرش انجام می‌دهد و اگر راستش را بخواهید وقتی دیدم که آنا به اتهام جاسوسی دستگیر شده، خیلی هم تعجب نکردم.

زندگی پر ماجرای دختر جاسوس

وی همچنین عنوان کرد: در اواخر زندگی مشترک ما، او خیلی مرموز شده بود و به دیدار دوستان روسی خود می‌رفت و من حدس می‌زدم که با مقامات دولتی روسیه نیز دیدار می‌کند.

زندگی پر ماجرای دختر جاسوس

این زوج روسی‌-انگلیسی در سال 2002 و پس از 6 ماه آشنایی با هم ازدواج کرده بودند اما ازدواج آنها به دلیل عدم تفاهم بر سر بچه‌دار شدن، در سال 2006 به جدایی انجامیده بود اما تا زمان دستگیری همچنان ارتباط خود با یکدیگر را حفظ کرده بودند.

زندگی پر ماجرای دختر جاسوس

در سال گذشته میلادی به همراه 11 جاسوس دیگر روس در ایالات متحده آمریکا شناسایی و بازداشت شد و سپس به روسیه بازگردانده شد.

زندگی پر ماجرای دختر جاسوس

گفته می شود پس از بازگشت این جاسوسان به روس، "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر این کشور به آنها وعده داد که به زودی در پست های جدید مشغول به کار می شوند و اینگونه بود که یکی از این جاسوسان در آذرماه به عنوان مشاور بزرگترین شرکت نفت روسیه انتخاب شد.

زندگی پر ماجرای دختر جاسوس

چاپمن پس از بازگشت به روسیه همچنان چهره خبر ساز رسانه های بود بطوری که هر روز یک خبر و یا گزارش جدید در مورد وی و افرادی که این زن با آنها در انگلیس و آمریکا در ارتباط بود منتشر می شد.

زندگی پر ماجرای دختر جاسوس

کار به جائی رسیده بود که برخی سایتها رقم های بالایی را برای فروش عکس های وی مطالبه می کردند و از همین رو بود که چایمن تصمیم به نگارش زندگینامه خود و فروش آن به قیمت 250 هزار دلار کرد.