سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :21
کل بازدید :66108
تعداد کل یاداشته ها : 569
103/2/17
5:30 ص
پس از افشای طرح آن برای آشوب در مصر؛
رئیس خطرناک‌ترین تیم ترور در دنیا برکنار شد

خبرگزاری فارس: پس از افشاگری یک روزنامه مصری درباره واحد «کیدون»، یکی از خطرناک‌ترین و وحشی‌ترین تیم‌های ترور در دنیا و افشای طرح آنان برای آشوب و ترور در مصر، رئیس موساد رئیس این تیم ترور را برکنار کرد.

به گزارش فارس، پس از افشای خبر بسیار محرمانه از عملیات قریب‌الوقوع واحد عملیات ویژه رژیم صهیونیستی (کیدون) در مصر و ایجاد آشوب و ترور شخصیت‌ها با هدف ناکام کردن انقلاب مصر و عدم برگزاری انتخابات در این کشور، سرانجام روزنامه یدیعوت آحارونوت سه‌شنبه 7 ژوئن در خبری از برکناری رئیس کیدون خبر داد.

روزنامه مصری «روز الیوسف» چندی پیش در دو خبر اختصاصی، طبق اخبار محرمانه‌ای که بدان دست یافته بود، اعلام کرد که موساد قصد دارد در مصر با ایجاد آشوب گسترده برخی شخصیت‌های مؤثر سیاسی را ترور و وضعیت مصر را بحرانی کند.

روز الیوسف نوشت: انتشار اختصاصی اخباری از تیم عملیات ویژه اسرائیل (کیدون) و طرح موساد برای ایجاد آشوب در مصر در دو هفته گذشته در برکناری رئیس تیم کیدون به عنوان فرمانده یکی از خطرناک‌ترین و وحشی‌ترین تیم‌های ترور در دنیا نقش داشت.

این روزنامه با بیان اینکه هرکسی که رئیس موساد می‌شود باید حتما مدتی فرمانده کیدون بوده باشد، نوشت که اسرائیل در حال آماده کردن فرمانده برکنار شده کیدون برای ریاست آینده موساد بود.

روز الیوسف افزود: روزنامه یدیعوت آحارونوت روز سه‌شنبه 7 ژوئن خبری منتشر کرد که رسانه‌ها آن را به دلیل عدم وضوح آن نادیده گرفتند و آن این بود که این روزنامه در نسخه انگلیسی خود اعلام کرد که تامیر باردو رئیس موساد فردی جدید را برای تیم کیدون برگزیده است ولی جزئیات آن را منتشر نکرد.

واحد عملیات ویژه کیدون متشکل از تیمی 40 نفره است. 40 عددی دینی و مذکور در تورات اسرائیلی است. مقر این تیم در صحرای نقب است. این واحد عملیاتی، مخصوص عملیات‌های ویژه و ترور در موساد است که اعضای آن همه عضو موساد و قادر به تکلم به زبان‌های زیادی از جمله عربی هستند. از جمله ماموریت‌های این تیم، ترور و حذف فیزیکی دشمنان اسرائیل در سراسر دنیاست.

* دکتـریـن کیـدون

کمبود نیروی انسانی، احساس ترس دائمی، دکترین امنیتی بازدارندگی، استراتژی نظامی «جنگ پیش‌دستانه»، فقدان «عمق استراتژیک»، دکترین جنگی «جنگ برق‌آسا» و استراتژیکی عملیاتی «ضربت سخت» و دلایلی از این قسم، اسرائیل را به سمت تکیه هرچه بیشتر به نیروهای ویژه سوق داده است.

در چهارچوب دکترین جنگ برق‌آسا و استراتژی «هکه‌کاتش» (به عبری ضربت کوبنده) نیروهای ویژه ارتش صهیونیستی جایگاه ویژه‌ای یافته‌اند. نیروهایی که برای هرچه دقیق‌تر و صحیح‌تر انجام شدن ضربت کوبنده اسرائیل حکم پیشتازان نبرد و نخبه‌ترین واحد‌های رزمی این رژیم را یافته‌اند. بدین منظور طراحی یک دکترین «عملیات ویژه» و یک استراتژی مخصوص نیروهای ویژه از اواخر دهه پنجاه و اوایل دهه شصت میلادی در دستور کار ارتش صهیونیستی قرار گرفت، یک دکترین منحصر به فرد با توجه به مختصات ژئوپولیتیک، ژئواستراتژیک، نظامی و رزمی رژیم صهیونیستی؛ دکترین «کیدون» (به معنای سرنیزه).

دکترین کیدون ناظر بر این مسئله است که نیروهای ویژه در حکم سرنیزه ارتش صهیونیستی هستند و همچون یک سرنیزه با رخنه و نفوذ در عمق قلمروی دشمن طی یک حمله سریع و غافلگیر کننده با وارد ساختن ضربه‌ای عمیق و کاری به قلب دشمن آن را از پی درمی‌آورد.

گفته می‌شود ترور محمود المبحوح یکی از فرماندهان ارشد حماس که سال گذشته در دوبی ترور شد، از عملیات‌های نیروهای کیدون بوده است که با جعل پاسپورت و جعل هویت و ملیت برخی کشورهای اروپایی حاصل شد.


  
  
<   <<   71   72   73   74   75   >>   >