سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :19
بازدید دیروز :21
کل بازدید :66113
تعداد کل یاداشته ها : 569
103/2/17
7:19 ص

ایرلند ممکن است نقش عمده‌ای در تولید سوخت‌های زیستی از جلبک‌های دریایی پیدا کند
جلبک‌‌های دریایی برای مدت درازی به عنوان منبع بالقوه تولید اتانول زیستی که به طور معمول از محصولاتی مانند نیشکر و ذرت تولید می‌شد، مورد بررسی بوده‌اند، اما موانع فنی مانع استفاده تجاری از آنها بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه استفان کران، رئیس" مرکز جلبک دریایی ایرلند" در دانشگاه ملی ایرلند در گالوی در غرب ایرلند در کنفرانسی در این باره گفت با وجود منابع غنی جلبک دریایی "ایرلند در موقعیتی قرار دراد که به بازیگر مهمی در نسل بعدی تولید سوخت‌های زیستی بدل شود.

او گفت: "جلبک آن تصویر منفی منابع سوخت زیستی در خشکی‌ها را ندارد - محصولاتی که گفته می‌شود استفاده از آنها باعث قیمت‌های بالای مواد غذایی، تاثیر برمصرف آب، تنوع گونه‌ها و از بین‌بردن جنگل‌های بارانی شده است."

کنفرانس سالانه "جامعه بین‌المللی جلبک‌شناسی کاربردی" در حال بررسی جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی استفاده از جلبک‌های قهوه‌ای برای تولید اتانول زیستی است.

پروفسور مایکل ای بورویتزکا از دانشگاه مردوک در استرالیا در این کنفرانس گفت که در مقایسه با فراورده‌هایی مانند روغن نخل یا بادام زمینی یا شلغن روغنی که برای تولید انرژی زیستی مورد استفاده قرار می‌گیرند، شماری از گونه‌های جلبک وجود دارند که محتوای روغن بالاتری دارند و می‌توان آنها را در آب دریا رشد داد.

او گفت: "این خواص به ظاهر مطلوب، علاقه و فعالیت‌های بسیاری را به حوزه تولید انرژی با استفاده از جلبک‌ها، چه جلبک‌های ذره‌بینی و جلبک‌های دریایی، جلب کرده است."
به گفته بورویتزکا در شرایط ایدئال تولید سوخت زیستی از جلبک‌ها با هزینه‌ای در حد یک دلار یا کمتر به ازای هر کیلوگرم آنها امکان‌پذیر است.

ایرلند دارای 16 گونه جلبک دریایی قابل استفاده به صورت تجاری است، و گونه‌های دیگری از جلبک‌های آن هم برای استفاده مورد پژوهش است.

در حال حاضر جلبک‌ها در حوزه‌هایی مانند تولید غذا، کودها و بهبوددهنده‌های خاک، مواد آرایشی، محیط‌های کشت باکتری در آزمایشگاه‌های پزشکی، زیست‌فن‌آوری و زیست‌پزشکی مورد استفاده هستند.


  
  
رسانه‌های رسمی آمریکا از اجرای اولین حکم اعدام با تزریق داروی حیوانی در زندان ایالتی «اوهایو» خبر دادند. 
«جانی باستون» 37 ساله روز جمعه با تزریق داروی «پنتوباربیتال» که برای کشتن حیوانات مورد استفاه قرار می‌گیرد، در زندانی در ایالت «اوهایو» اعدام شد.
براساس گزارش رسانه‌های رسمی آمریکا، این مرد متهم بود که در سال 1994 میلادی و تنها با داشتن 20 سال سن با ورود به مغازه‌ای صاحب آن را با شلیک گلوله از پای درآورد و سپس اقدام به سرقت برخی از اجناس مغازه وی کرد. با این حال، وی در جلسات متعدد دادگاهی اعلام کرده بود که کاملا بیگناه است. 
«باستون » 37 ساله در ساعت 10:30 به وقت محلی با تزریق این دارو اعدام شد.

  
  
20 اسفند 1389 - همکاران سیستم- شرکت IBM در جریان برگزاری رقابت «شهرهای هوشمند»، نام 24 شهر برتر دنیا در این زمینه را منتشر کرد و توضیح داد که این رقابت به عنوان بخشی از طرح بزرگی به مرحله اجرا رسیده است که طی آن راهکارهای مناسب برای کمک به شهرداری‌ها به منظور تولید زیرساخت‌های هوشمند برای رفع اختلالات ترافیکی شهری، مانیتورینگ شرایط محیطی، نگهداری از شبکه‌های اورژانسی شهری و ... ارایه می‌شود.
طبق گزارش منتشر شده از سوی IBM، به‌ترتیب بولدِر، میلواکی، نیو اورلئان، فیلادلفیا و سنت لوئیس و پس از آن شهرهای سیراکوس، نیویورک و نیوارک عنوان هوشمندترین شهرهای دنیا را از آن خود کردند.
دیگر شهرهای هوشمند در کشورهای مختلف دنیا شامل هِلسینکی، ریو دوژانیرو، اِدمونتون و گلاسگو می‌شوند. برندگان این رقابت در مجموع 50 میلیون دلار جایزه نقدی و خدمات شرکت IBM را دریافت کرده‌اند.
«استنلی لیتو» مدیر مرکز Corporate Citizenship & Corporate Affairs در شرکت IBM در این باره توضیح داد: «ما این شهرها را برگزیدیم، زیرا در تمامی شهرهای یاد شده از اطلاعات دقیق و به‌روز برای هوشمندسازی خدمات شهری و رفع مشکلات موجود استفاده می‌شد تا بهترین تصمیمات برای ارایه خدمات بهتر به مردم اتخاذ شود. در این شهرها مراکز شهرداری در تلاش بودند تا با هوشمندسازی خدمات شهری، رفاه بیشتر شهروندان را باعث شوند».

  
  

تحقیقات نشان داده 63 درصد جوانان آمریکایی حین رانندگی پیامک ارسال و دریافت می‌کنند.موبنا- با وجود همه هشدارهایی که درباره استفاده از تلفن همراه پشت فرمان داده شده اما بسیاری از رانندگان و به خصوص جوانان اصلا به این نکته توجه نمی‌کنند.
بر اساس آمار ارایه شده از سوی نیلسن، 63 درصد همه رانندگانی که میانگین سنی زیر 30 سال دارند، اعلام کرده‌اند هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده می‌کنند.
این رقم برای افرادی که بالای 30 سال دارند 41 درصد گزارش شده است.
در حالی که 58 درصد افراد اعلام کرده‌اند که در شرایط خطر برای استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی قرار گرفته‌اند اما از میان این افراد فقط 36 درصد خطر استفاده از گوشی را تایید می‌کنند


  
  
لامپ‌ کم مصرف را دائما روشن نگذارید

امروزه دیگر عصر لامپ‌های معمولی به پایان رسیده است و به تدریج لامپ‌های جدیدی که از نظر مصرف انرژی از کارایی بهتری برخوردار هستند، جایگزین لامپ‌های قدیمی می شوند.

در سال‌های اخیر تلاش برای یافتن فناوری‌های جایگزین دوستدار محیط زیست یا به عبارت دیگر فناوری‌های سبز، به نتیجه رسیده و لامپ‌های فلورسنت که در مقایسه با لامپ‌های معمولی انرژی کمتری مصرف می‌کنند به بازار عرضه شده‌اند.

از آنجایی که در سازمان‌ها و اداراتی که برای تامین روشنایی از لامپ‌های فلورسنت لوله‌ای شکل 2/1 متری و 4/2 متری استفاده می‌شود، معمولا به علت کند بودن روند بازگشت میزان نور لامپ به حد طبیعی پس از روشن شدن، اغلب این لامپ‌ها به طور دائمی روشن هستند، شاید این‌طور به نظر برسد که بهتر است در خانه نیز به منظور جلوگیری از افزایش مصرف انرژی، این لامپ‌ها را به طور همیشگی روشن نگه داشته و با جلوگیری از خاموش و روشن کردن آن در هنگام خروج و ورود، میزان مصرف انرژی را به میزان قابل‌‌توجهی کاهش دهیم.

بهتر است برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در هنگام خروج از منزل لامپ‌های فلورسنت را نیز همانند لامپ‌های معمولی خاموش کنید. این در حالی است که از سوی دیگر روشن و خاموش کردن متناوب لامپ‌های فلورسنت عمر مفید این لامپ‌ها را کاهش می‌دهد و از آنجایی که لامپ‌های فلورسنت جدید گرانقیمت‌تر هستند، افزایش طول عمر آنها حایز اهمیت خواهد بود.

کارشناسان محیط زیست بر این باورند که تولید لامپ‌های فلورسنت و از رده خارج کردن آنها، پیامدهای زیست محیطی نامطلوبی را به همراه خواهد داشت. به گفته متخصصان انرژی اگر قصد دارید برای مدت زمان بیش از پنج دقیقه مکانی را ترک ‌کنید، بهتر است لامپ‌های فلورسنت را خاموش کنید.

از دیدگاه زیست‌محیطی نیز مناسب‌ترین روش برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی این است که اگر قصد استفاده از وسیله‌ای را ندارید آن را خاموش کنید. حتی اگر یک لامپ فلورسنت را به دفعات خاموش و روشن کنید، هزینه ناشی از کاهش طول عمر آن در مقایسه با هزینه مصرف انرژی بسیار کمتر خواهد بود.

یکی از راهکارهای مناسب برای افزایش طول عمر لامپ‌هایی که در طول شبانه روز به دفعات خاموش و روشن می‌شوند این است که پس از مدتی این لامپ‌ها را جایگزین لامپ‌هایی کنیم که در قسمت‌هایی از خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند که کمتر در معرض شوک ناشی از قطع و وصل ناگهانی جریان برق قرار دارند.

به نظر می‌رسد با کاهش هزینه خرید لامپ‌های فلورسنت جدید و همچنین خاموش کردن این لامپ‌ها در هنگام خروج از خانه بتوان با استفاده از این روش به عنوان یک روش جایگزین مناسب، علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، بهای برق مصرفی ماهانه را نیز به میزان قابل توجهی کاهش داد.
  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >