سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :32
بازدید دیروز :21
کل بازدید :66126
تعداد کل یاداشته ها : 569
103/2/17
12:54 ع
توصیه های بهداشتی در زمینه استفاده از ظروف یکبار مصرف

• در هنگام استفاده از ظروف یکبار مصرف باید به علامت اختصاری حک شده در کف ظرف یکبار مصرف توجه گردد.
• استفاده از ظروف پلی اتیلنی (PE) و پروپیلنی (pp) که به رنگ سفید می باشند و عمدتا برای بسته بندی و نگهداری محصولات لبنی ، روغن و سرکه به کار می روند ، برای مواد غذایی گرم و مرطوب بلامانع است .
• استفاده از ظروف پلی استایرنی فوم دار (EPS) و ظروف پلی استایرنی سفید رنگ (HIPS) برای مواد غذایی گرم و مرطوب مشکلی ایجاد نمی کند ، ولی برای نگهداری مواد غذایی داغ نامناسب است . استفاده از ظروف پلی استایرنی شفاف (GPPS) تنها برای نوشیدنی های سرد مناسب می باشد و برای مواد غذایی داغ مانند چای و قهوه مناسب نمی باشد .
• ظروف یکبار مصرف پلیمری که منشاء نفتی دارند، به علت اینکه در مواد غذایی گرم، چربی‌دار و مواد ترش و اسیدی حل می‌شوند، بسیار مضر، بیماری‌زا و به خصوص سرطان‌زا هستند، ضمن اینکه تجزیه‌پذیر و تخریب‌پذیر نیستند و محیط زیست را آلوده می‌کنند.
• ظروف یکبار مصرف پلی استایرنی از مونومر استایرن که ترکیبی آروماتیک است تشکیل شده است و در مواجهه با دمای بالاتر از 65 درجه سانتیگراد این مونومر آزاد می شود که تاثیرات سرطانزا دارد . از اینرو وزارت بهداشت نگهداری ، حمل و بسته بندی غذا با دمای بالاتر از 65 درجه را در ظروف پلاستیکی پلی استایرنی ممنوع کرده است .
از آنجایی که چربی ، فرآیند آزاد شدن این مونومر سمی را تسریع میکند ، بسته بندی مواد غذایی چرب نیز در این گونه ظروف ممنوع است .
• ظروف پلی استایرنی در سه نوع شفاف شکننده ، نرم و نیمه شفاف و همچنین فومی عرضه می شود .کارشناسان امر غذا و دارو،استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی را بدلیل برخورداری از مزایای خوب سلامت به تمامی خانواده‌هاو صنوف توصیه می‌کنند.
به طور کلی پلاستیک‌ها، پلیمرهایی هستند که از سنتز مواد اولیه‌ای به نام مونومر تهیه می‌شوند. مونومرها موادی سمی و برای سلامت انسان مضر هستند؛ در حالی که پلیمرها خنثی هستند و مشکلی ندارند. اما اشکال کار اینجاست که معمولاً در فرایند تهیه پلیمرها مقداری مونومر باقی می‌ماند. اگر این فرآیند اصولی و مطابق استانداردهای لازم صورت گرفته باشد، مشکلی برای سلامت افراد به وجود نمی‌آورد. برای همین در استفاده از پلاستیک‌ها به عنوان ظروف غذا باید بسیار محتاط بود و در ضمن به هرنوع پلاستِیکی نباید مجوز بسته بندی مواد غذایی داده شود.»
نکته این که استفاده کنندگان از ظروف هم باید به آن توجه کافی داشته باشند و ظروف یک بار مصرف پلاستیکی را حتماً از مراکز معتبر که از مواد اولیه مرغوب و مطلوب استفاده می‌کنند؛ تهیه کنند.
• استفاده از بطری‌های آب معدنی نیز مستلزم رعایت نکات ایمنی خاصی است.
در میان تمام انواع ظروف یک بار مصرف شاید بتوانیم از بطری‌های آب آشامیدنی به عنوان پرمصرف ترین انواع این ظروف نام ببریم. بطری‌هایی که در ماه‌های گرم سال حتی اگر حاوی آب معدنی نباشند، به طور مرتب از آب شهری پُر می‌شوند و درون یخچال قرار می‌گیرند تا آب خنک مصرفی خانواده را تامین کنند و در دیگر ایام هم برای نگهداری موادی چون آب لیمو و آب غوره مورد استفاده قرار می‌گیرند.
«معمولا جنس این بطری‌ها از PVC است که مشکلی هم برای سلامت انسان به وجود نمی‌آورد. اما اگر آب بیش از 6 ماه در این ظروف نگهداری گردد، آلوده می‌شود. بنابراین خانواده‌ها باید از استفاده مکرر این ظروف برای نگهداری آب در یخچال خودداری کنند.»
طبیعتاً استفاده طولانی مدت از بطری‌های یک بار مصرف حتی برای آب توصیه نمی‌شود، مواد ترش مانند آب لیمو، آب غوره و سرکه رانباید در طولانی مدت در این ظروف نگهداری کرد ؛ به خصوص که خاصیت اسیدی این مواد تاثیر بیشتری بر بطری دارد .
• زمان برگشت ظروف پلاستیکی یکبار مصرف به طبیعت ? 300?تا ? 500? سال به طول می‌ انجامد، امااین زمان برای ظروف یک بار مصرف گیاهی پنج تا شش ماه بدون هیچ آسیب زیست محیطی می‌باشد.

ظروفی که توصیه می شود ، ظروف یک بار مصرف گیاهی تهیه شده از نشاسته ذرت اصلاح شده است که بایستی با فرهنگ‌سازی جای ظروف قبلی رابگیرد.
این ظروف عاری از هر گونه اثرات مضر و عکس‌العمل‌های شیمیایی در تماس با مایعات و غذاهای داغ هستندو در برابر حرارت مقاومند.
هزینه تهیه این ظروف بسیار ارزانتر از هزینه درمانی و تهیه تجهیزات پزشکی برای جبران صدمات ناشی از استفاده از ظروف نامناسب می‌باشد
  
  

اسمارت فون ها امروزه به جزء جدایی ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده اند. تماس تلفنی، پخش فیلم و موسیقی، ارسال پیامک، چک کردن ایمیل، وبگردی و بسیاری دیگر از کارهای زندگی روزمره با این همراه جمع و جور انجام می شوند. اما مشکل اینجا است که باطری این گجت ها اصلا با ما یار نیستند و گاهی در مواقع ضروری ته می کشند و ما را حیران می کنند.

اگر شما هم زیاد با این مشکل روبرو می شوید، پیشنهاد می کنم ادامه مطلب را از دست ندهید. راه حل های ساده و خوبی برای تان داریم.

نور نمایشگر را کم کنید: تلفن های هوشمند فعلی نمایشگرهای بزرگی دارند و این یعنی مصرف بیشتر باطری. اغلب آنها هم حسگرهایی دارند که نور نمایشگر را متناسب با نور محیط تنظیم می کنند. اما اگر علاقمند هستید که باطری شما بیشتر دوام بیاورد و یا شارژر به همراه ندارید، کم کردن نور نمایشگر مصرف باطری را بسیار کمتر می کند.

پس زمینه مشکی برای AMOLED: اگر تلفن شما دارای نمایشگری از نوع AMOLED است بهترین حالت استفاده از پس زمینه مشکی است. این نمایشگرها قادراند در این حالت مصرف باطری شان را کمتر کنند. البته به نظر می رسد که این رنگ پس زمینه برای کاهش مصرف در تلفن های دیگر هم موثر باشد.

زمان خاموش شدن نمایشگر: تلفن شما مدت زمانی بعد از بی کار بود نمایشگرش را خاموش می کند. نمی توانید باور کنید کم کردن این زمان چقدر در کاهش مصرف باطری موثر است. حتما به این مورد توجه کنید.

ابزارهای جانبی را خاموش کنید: وایرلس، GPRS و بلوتوث از مصرف کننده های بزرگ باطری هستند. زمانی که به آنها نیاز ندارید خاموش شان کنید تا هم مصرف باطری کمتری داشته باشید و هم به افزایش امنیت تلفن هوشمندتان کمک کنید.

جی پی اس را فراموش نکنید: این یکی اغلب فراموش می شود و مرتب در حال خوردن باطری است. اگر به آن نیاز ندارید می توانید خاموش اش کنید.

ویبره: تلفن زیبای شما برای لرزاندن خودش انرژی زیادی مصرف می کند. اگر اوضاع باطری خراب است بهتر است از خیر ویبره بگذرید و اجازه بدهید برایتان در مواقع لازم آواز بخواند!

نرم افزارهای غیر ضروری را ببنید: هر نرم افزای که باز است در حال مصرف انرژی است. همیشه حواستان باشد که چند نرم افزار به صورت همزمان در حال اجرا هستند. اضافی ها را ببندید.

صداهای غیر ضروری: حتما لازم است هنگام تایپ کیبرود تلق و تلوق بکند؟ یا با هر صفحه ای که باز می کنید یک صدا بشنوید؟ با غیر فعال کردن صداهای غیر ضروری می توانید مصرف باطری را کم کنید.

دمای مناسب: می دانستید که دمای بالا باعث خالی شدن سریع تر باطری میشود؟ مثلا اگر تلفن را در جیب شلوار نگه دارید باطری بیشتری مصرف می کند تا اینکه روی میز باشد. چون دمای بدن باعث گرم شدن باطری و تخلیه زودتر آن میشود.

از زنگهای ساده استفاده کنید: زنگ های موزیکال و پر سروصدا هنگام پخش از پردازنده اسمارت فون شما استفاده می کنند (استفاده بیشتر از پردازنده دستگاه، یعنی زودتر خالی شدن باطری). بهترین حالت استفاده از زنگ های موبایل استاندارد و بسیار ساده ای است که احتیاج به استفاده از پردازشگر موبایل ندارند.

مکالمه به جای ایمیل. پیامک به جای مکالمه: تلفن های همراه برای ارسال اطلاعات 2 تا 4 برابر بیشتر از تماس صوتی نیرو مصرف می کنند. پس برای یک پیغام کوتاه شاید بهتر باشد به جای ارسال ایمیل، شماره دوست تان را بگیرید. هم کارتان انجام شده. هم باطری موبایل تان بیشتر همراهی تان می کند. فقط حواس تان باشد این تماس ها دقیقه ای باشند، نه ساعتی! البته اگر ممکن باشد که کارتان را توسط پیامک (SMS) انجام دهید، دیگر حتی نیازی به تماس صوتی هم نیست. زیرا تلفن های همراه برای ارسال اس ام اس نیاز به برقراری ارتباط جداگانه ای ندارند و همان ارتباط های معمولی که تلفن با دکل برای در دسترس بودن و کنترل سیگنال برقرار می کند، برای ارسال پیامک کافی هستند. یعنی تقریبا تمام مصرف باطری اس ام اس فقط همان نوشتن اش است و ارسال آن نیاز به نیروی ندارد!

سیگنال های شبکه موبایل: تلفن همراه هوشمند شما دائما در حال جستجو برای دریافت امواج شبکه و کنترل ارتباط خود است. پس در مکان هایی که سیگنال ضعیف است و یا کلا در پوشش شبکه موبایل نیست، اسمارت فون شما بسیار بیشتر و شدیدتر برای یافتن امواج کار می کند. در این گونه موارد بهتر است که تلفن همراه خود را خاموش کنید و یا اینکه آن را در حالت Flight mode قرار دهید. حتی برخی می گویند اگر شارژ کمی دارید و نگهداری آن برای تان مهم است، در طول شب هم اگر امکان دارد موبایل تان را خاموش کرده یا در حالت فلایت مود قرار دهید.

به روزرسانی سیستم عامل و نرم افزارها: همیشه به دنبال آخرین نسخه سیستم عامل، firmware و نرم افزارهای نصب شده روی موبایل تان باشید. زیرا برنامه نویسان و شرکت های تولید کننده موبایل همیشه به دنبال کاهش مصرف باطری هستند و ورژن های جدیدتر مصرف باطری کمتری نسبت به اجدادشان دارند.

ایمیل ها را دستی چک کنید: تلفن های همراه هوشمند امروزی می توانند به صورت خودکار پیام ها و ایمیل های تان را چک کنند. یا با استفاده از سرویس push، ایمیل ها به محض دریافت توسط سرور، به تلفن همراه شما منتقل می شوند. اما هر دو این تکنولوژی ها باطری خورهای قهاری هستند. پس بهتر است که سیستم push را خاموش کنید و فاصله زمانی بین چک کردن خودکار را به حداکثر ممکن برای کارتان تغییر دهید. از من می شنوید، همان چک کردن دستی ایمیل ها هنگام نیاز بهتر از همه است.

کجا هستید؟: دستگاه های رادیویی در مکان هایی که نویز الکتریکی وجود دارد، سخت تر کار می کنند و به جستجوی بیشتری برای یافتن سیگنال ارتباطی نیاز دارند. پس هنگام مکالمه در پارک باطری بسیار کمتری نسبت به مکالمه در بیمارستان یا یک فروشگاه زنجیره ای مصرف می کنید. همینطور هرچه تعداد کاربران یک دکل مخابراتی بیشتر شود، مصرف باطری تلفن همراه شما هم برای تماس بیشتر می شود. پس مکالمه در محل ها و ساعات خلوت شبانه روز باطری کمتری مصرف خواهد کرد.


  
  

بنا به گفته کارشناسان در حالیکه روز به روز بر قربانیان فریب‌های اینترنتی افزوده می‌شود و تعداد بیشتری پول‌های خود را از دست می‌دهند، افراد کمتری تمایل برای گزارش رخداد آن را دارند. علت این امر می‌تواند احتمال بسیار کم بازگشت پول باشد زیرا کلاهبرداران حرفه ای خود را در دنیای وب مخفی می‌کنند و بهترین دفاع در این مواقع آموزش به کاربران برای شناسایی چنین فریب‌هایی و اجتناب از آن‌ها است.




از آنجا که طی سال‌های اخیر بسیاری از کاربران اینترنت، ایمیل‌هایی را از طرف شاهزاده خلع شده نیجریه‌ای دریافت کرده‌اند که در آن از دریافت‌کننده ایمیل خواسته شده که در ازای دریافت مبلغ قابل توجهی، برای خارج کردن مقدار بسیار زیادی پول از نیجریه، با ارسال کننده ایمیل همکاری کند.

این اتفاق تنها یکی از هزاران فریبی است که هر روزه در فضای مجازی اتفاق می‌افتد؛ مرکز امداد و هماهنگی رایانه‌ ای کشور (ماهر) به نقل از شرکت امنیتی پاندا لیستی از متداول‌ترین فریب‌های آنلاین در دهه گذشته منتشر کرده است که این گزارش برگرفته از آن است.

این فریب‌های با اعتماد به نفس که هنوز هم در اینترنت جریان دارند، همگی یک هدف را دنبال می‌کنند: کلاهبرداری از کاربران از مبلغ 500 دلار تا هزاران دلار ! و مهمتر اینکه این فریب‌ها نوعاً از یک الگوی مشابه پیروی می‌کنند: تماس اولیه از طریق ایمیل و یا شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود. از قربانیان خواسته می‌شود از طریق ایمیل، تلفن، فکس و غیره به تماس مذکور پاسخ دهند.

بعد از اینکه در اولین گام طعمه به دام شکارچیان افتاد، آن‌ها سعی می‌کنند اعتماد قربانی را جلب کرده و در انتها به بهانه‌ای از او درخواست پول می‌کنند ...

در زیر لیست شش فریب برتر اینترنتی را از دیدگاه شرکت امنیتی پاندا از نظر خواهید گذراند:

1- فریب نیجریه ای

به‌عنوان نخستین فریب اینترنتی، حقه نیجریه‌ای همچنان پرطرفدارترین شیوه کلاهبرداران است. در این حقه به شما قول یک جایزه و یا ارائه درصدی از پول کلانی داده می‌شود که قرار است آن را از کشور نیجریه خارج کنید. معمولاً در ابتدا از شما خواسته می‌شود تا یک مبلغ اولیه را برای پوشش هزینه‌های بانکی ارائه دهید. "مسلم است که به محض دادن پول کلاهبرداران غیب می‌شوند".

شروع مکاتبات ایمیلی از این نوع فریب ها اغلب شبیه متن ایمیل زیر (بصورت تصویر) است که در این ایمیل آقایی از بورکینافاسو که خودش رو مدیر بانک توسعه آفریقا معرفی کرده از گیرنده ایمیل خواسته تا در خارج کردن مبلغی بیش از 15 میلیون دلار از یک حساب خاص همکاری داشته باشد :



و همینطور این هم یکی دیگه از این مکاتبات فربیکارانه که در این ایمیل (بصورت تصویر) هم خانمی از بانکوک تایلند میخواد گیرنده ایمیل رو با ارثیه بیش از 21 میلیون دلاری شوهر مرحومش سهیم کند :


2- فریب در قرعه‌کشی‌ها

در این فریب هم مشابه با فریب نیجریه ای، ایمیلی را دریافت می‌کنید که در آن ادعا شده است شما برنده یک قرعه‌کشی شده‌اید. نظیر لاتاری یا حتی قرعه کشی هایی که بصورت دوره ای از سوی مایکروسافت یا یاهو برگزار می شود یا حتی بعضا خودشان را مرتبط با برخی ارگان های مرتبط با سازمان ملل، حقوق بشر و ... معرفی می کنند. اما برای دریافت پول جایزه، باید مبالغی را جهت هزینه‌های بانک و انتقال پولی پرداخت کنید "که هرگز روی آن را نخواهید دید!"

نمونه ای از این نوع فریب هم شبیه متن ایمیل زیر (بصورت تصویر) است که مدعی شده گیرنده ایمیل در قرعه کشی یاهو برنده شده:


3- فریب در پیشنهاد کاری

یک پیشنهاد کاری از کشوری خارجی را دریافت می‌کنید مبنی بر اینکه می‌توانید تنها با چند ساعت کار در خانه هزاران دلار درآمد داشته باشید. مثلا شرکت نوکیا برای یک پروژه تحقیقاتی از شما مشارکت میخواد و در قبال این کار دستمزد زیادی هم رو پرداخت می کنه! حتی پیشنهادی مبنی بر ویزای رایگان کاری هم داده می شود که پس از یکسری توافقات و جلب اعتماد چنان قول مساعدی به شما می دهند که انگار همین امروز فردا این کار محقق می شود! این پیشنهادهای به ظاهرا واقعی بسیار هم فریبنده هستند و در صورتی که آن را قبول کنید، آن‌ها از شما درخواست اطلاعات حساب بانکی‌تان را می‌کنند. سپس کلاهبرداران از حساب شما برای ذخیره کردن پول‌هایی که از حساب‌های دیگر سرقت کرده‌اند، سوءاستفاده می‌کنند "و شما را بدون اینکه بخواهید شریک جرم می‌کنند".

نمونه ای از این نوع فریب نیز شبیه متن ایمیل زیر (بصورت تصویر) است که حاوی یک پیشنهاد کاری در گراند هتل ‏کانادا برای گیرنده ایمیل می باشد :



4- سوء استفاده از فیس‌بوک و هات‌میل

کلاهبردان اطلاعات نام کاربری و کلمه عبور فیس بوک، هات میل و دیگر وب سایت‌های مشابه را سرقت کرده و رمز عبور شما را تغییر می‌دهند. سپس برای همه دوستان شما ایمیلی را ارسال می‌کنند که در آن آمده است در حالی که در مسافرت بوده‌اید همه پول‌های شما به سرقت رفته است و در حال حاضر نیازمند پول برای پرداخت هزینه‌های هتل هستید.

5- ارسال غرامت

اخیراً فریبی هوشمندانه بر پایه فریب نیجریه ایجاد شده است که در آن ایمیلی برای شما ارسال می‌شود مبنی بر اینکه مبلغی برای دلجویی از قربانیان کلاهبرداری نیجریه در نظر گرفته شده است و شما یکی از قربانیان خوش‌شانس هستید. سپس کلاهبرداران برای ارسال غرامت، از شما درخواست 1000 دلار پول می‌کنند!

6- اشتباه در صدور چک

در این فریب شایع، کلاهبرداران در صورتی که شما فروشنده چیزهای با ارزشی همچون خانه، ماشین و غیره باشید، با شما تماس می‌گیرند. آن‌ها کالای مذکور را از طریق چک خریداری می‌کنند ولی چکی با مبلغی بالاتر را برای شما ارسال می‌کنند، سپس درخواست می‌کنند تا باقیمانده پول آن‌ها را برایشان ارسال کنید. در حالی که پس از اقدامات شما نتیجه این خواهد شد که "چک مذکور تقلبی بوده و یا برگشت می‌خورد و شما همه پولی را که نقداً پرداخت کرده‌اید، از دست خواهید داد".


=.


  
  
هر چه هدفون با کیفیت تر باشد، لذت گوش کردن موسیقی هم بیشتر می‌شود، این حرفی است که تمام علاقه‌مندان به موسیقی به آن اعتقاد دارند و داشتن یک هدفون خوب به اندازه یک ام پی تری پلیر خوب برایشان اهمیت دارد.


مدل های متنوعی از انواع هدفون ها در بازار وجود دارد و هر روزه به تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود و این مسأله انتخاب مدل مناسب را بسیار سخت می‌کند. علاوه بر مدل هایی که بیشتر در ظاهر با هم متفاوت هستند، هدفون ها باتکنولوژی های متفاوت نیز ساخته می‌شوند. پیش از این هم در نارنجی از هدفون های با فن آوری ضد نویز گفته بودیم و امروز دو دسته کلی آن‌ها را شرح می‌دهیم.

در هدفون های مجهز به این فن آوری از ورود صداهای مزاحم موجود در محیط به گوش جلوگیری می‌شود و به دو دسته کلی اکتیو (ACTIVE) و پسیو (PASSIVE)، تقسیم می شوند.

هدفون های نویز گیر اکتیو یا فعال:
تکنولوژی Active noise Canceling پیشرفته‌ترین تکنولوژی مهار نویز محیط است. در هدفون های مجهز به این سیستم یک میکروفن و پردازنده صدا با یک باطری مجزا وجود دارد، که فرکانس های متفاوتی از صدای محیط را بر اساس انتخاب کاربر خنثی می کند. این تکنولوژی برای خنثی کردن صداها و نویز های با فرکانس ثابت بهتر عمل می‌کند، درواقع با این تکنولوژی مجبور نیستید که برای فرار از صدای محیط صدای آهنگ را زیاد کنید، به عنوان مثال اگر در هواپیما باشید و درحین سفر موسیقی گوش کنید صدای ایجاد شده توسط موتور هواپیما برایتان آزار‌دهنده نخواهد بود و با صدای کم می‌توانید از آهنگ با کیفیت عالی، لذت ببرید.

نویز گیرهای فیزیکی (Pasive):
در این نمونه یک پوشش پلاستیکی برای انجام وظیفه نویزگیری درون و یا روی گوش شما قرار می‌گیرد و معمولاً وظیفه خود را به بهترین نحو انجام می دهد. این روش برای مقابله با صدای محیط بهتر عمل می‌کند و صداهای با فرکانس متغیر را نیز کنترل می کند، اما مشکلاتی هم وجود دارد، مثلاً ممکن است با توجه به تفاوت‌های بسیار در قالب گوش افراد، به درستی گوش شما را نپوشاند و یا در حین استفاده آزار‌دهنده باشد. البته در مواردی امکان قالب گیری از گوش نیز وجود دارد که شاید زیاد در دسترس، ساده و ارزان نباشد.

انتخاب کدام نمونه عاقلانه تر است؟
اینکه اتنخاب کدام گرینه عاقلانه تر است کاملاً به شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک هدفون برای رهایی از تمام صداهای محیط می گردید و ثبات هدفون بر روی گوش برایتان مهم است، نمونه پسیو مناسب‌تر است. اما اگر دنبال نمونه‌های جمع و جور تر می گردید نمونه‌های اکتیو گزینه برتر شما هستند. اما به این سه نکته دقت کنید:

* همیشه این قانون در مورد هر کالایی صادق است که شما در برابر پول بیشتر امکانات و کیفیت بهتری را دریافت می کنید، پس با توجه به بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته‌اید، می‌توانید از مدل های مختلف که گارانتی دارند و یا قالب‌های متفاوت گوش را در اختیار شما می‌گذارند انتخاب کنید.

* نویز گیرهای فیزیکی برای گوش کردن موسیقی بهتر هستند، زیرا به خاطر نحوه قرارگیری در گوش، شما صدا را از فاصله کمتری می‌شنوید و می‌توانید با صدای کمتری بدون تأثیر در کیفیت به موسیقی گوش دهید.

* اگر دنبال گزینه های ارزان‌تر هستید از نمونه‌های درون گوشی که از تکنولوژی اکتیو بهره می گیرند استفاده کنید. آن‌ها نیاز شما را برآورده خواهند ساخت.

حالا، شما اطلاعات کاملی از تکنولوژی این دستگاه‌ها دارید و می‌توانید به راحتی، انتخاب ایده‌آل خود را انجام دهید. اما توجه داشته باشید که هیچ گاه هنگام انجام کارهایی که نیاز به دقت و توجه به محیط دارند (مثلا رانندگی یا کار با دستگاه های خطرناک) از این هدفون ها استفاده نکنید.

  
  

بینهایت مفهومی است که در رشته‌های مختلف ریاضیات (با تعبیرات مختلف) به‌کار می‌رود و معمولاً به معنای «فراتر از هر مقدار» است. معمولاً نشانه بینهایت در ریاضیات  است.

در آنالیز حقیقی بینهایت به معنای حدی بی‌کران است. یعنی متغیر x فراتر از هر مقدار در نظرگرفته شده رشد می‌کند.

در آنالیز مختلط نیز همین علامت با همین نام به‌کار می‌رود. در این رشته ایکس به سوی بی نهایت یعنی قدر متغیر مختلط x (که آن را با | x | نشان می‌دهند) بیش از هر مقدار در نظر گرفته شده رشد می‌کند.

در نظریه مجموعه‌ها مفهوم بینهایت با اعداد ترتیبی و اعداد اصلی مربوط است. عدد اصلی مجموعه اعداد طبیعی را با  نمایش می‌دهند و می‌خوانند «الف صفر» (از اولین حرف الفبای عبری به‌نام «الف»). این عدد «تعداد» عددهای مجموعه اعداد طبیعی را نشان می‌دهد، که «بینهایت» است. جالب است که بدانید که عدد اصلی مجموعه‌های N و Z و Q یکسان هستند ولی عدد اصلی مجموعه R برابر عددی است که آن را الف می‌‌خوانند. خوب است بدانید که الف برابر دو به توان الف صفر می‌‌باشد. بینهایت دارای دو مفهوم فیزیکی و ریاضی است که کاملاً با یکدیگر متفاوتند.

مفهوم فیزیکی بینهایت، دارای تعریف دقیقی نیست و در جای‌های مختلف دارای تعاریف متفاوت است. به عنوان مثال، می‌‌گوییم که اگر جسم در کانون عدسی محدب قرار گیرد، تصویر در بینهایت تشکیل می‌شود. حال دو عدسی با فواصل کانونی متفاوت در نظر بگیرید و اجسامی را روی کانون این دو عدسی قرار دهید. طبق قاعده، تصاویر هر دو در بینهایت تشکیل می‌شود. اما قطعا تصویر این دو دقیقا در یک نقطه تشکیل نمی‌شود؛ یعنی بینهایت برای این دو عدسی متفاوت است.

به عنوان مثالی دیگر، دو منبع گرمایی، مثلاً دو اتو با درجه حرارتهای متفاوت را در نظر بگیرید. فاصله‌ای که در آن، دیگر اصلاً گرمای اتو را احساس نکنیم، برای این دو اتو متفاوت است، به عبارت دیگر، بینهایت برای این دو اتو تفاوت دارد.


اما مفهوم بینهایت، در ریاضیات کاملاً متفاوت با بینهایت فیزیکی است. علامت بینهایت در ریاضیات، است. در ریاضیات می‌‌گوییم: «بینهایت مقداری است که از هر مقدار دیگر بیشتر است.» به عنوان مثال، بینهایت را در اعداد طبیعی در نظر می‌‌گیریم و می‌‌گوییم: بینهایت از 1، 10، 100، 10000000000 و هر عدد دیگر که در نظر بگیرید، بزرگ‌تر است.


این مفهوم، دقیقا همان مفهومی است که در «حد در بینهایت» در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال، در تابع، وقتی می‌گوییم، یعنی این که x از هر عدد انتخاب شده بزرگ‌تر است.

یکی از مهم‌ترین مباحثی که بینهایت درآن دارای کاربرد است، نظریه مجموعه هاست. به عنوان مثال می‌‌دانیم که تعداد اعضای مجموعه اعداد حقیقی و مجموعه اعداد صحیح و طبیعی و ... بینهایت است. (تعداد اعضای هر مجموعه را عدد اصلی می‌نامند) در ریاضیات پیشرفته ثابت می‌شود که عدد اصلی مجموعه اعداد حقیقی و صحیح با یکدیگر برابر نیست.


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >