سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :12
کل بازدید :66077
تعداد کل یاداشته ها : 569
103/2/16
5:12 ص

برعکس آنچه بیشتر افراد تصور می‌کنند که فرد مبتلا به ام‌اس نباید فعالیت جسمی داشته باشد، متخصصان توصیه می‌کنند این گروه باید به ورزش و فعالیت بپردازند.


ورزش و نرمش برای همه افراد ضروری بوده و مفید است. مبتلایان به ام‌اس نیز از این ورزش‌ها بهره برده و حتی شاید با کمک آن علائم بیماری تا حدی بهبود یابد. البته برای اطمینان بیشتر از انتخاب ورزشی مناسب، بهتر است قبل از آن موارد و نکاتی را در نظر داشته باشید.

اگر شما هم دچار این بیماری هستید و می‌خواهید ورزشی را شروع کرده و ادامه دهید، بد نیست قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید. در حقیقت پزشک باید قبل از شروع هرگونه برنامه ورزشی آگاه شده و شما را راهنمایی کند. وی باید ورزش مناسب را تعیین کرده و شما را از فعالیت‌هایی که باید کنار گذاشته شوند مطلع کند.

شدت و مدت زمان تمرین و ورزش از دیگر مواردی است که باید با نظر پزشک مشخص شود. در اصل باید به یاد داشته باشیم هرگونه محدودیت و فعالیت فیزیکی باید با پزشک در میان گذاشته شود. نوع ورزش، شدت و زمان آن همگی به شدت و علائم بیماری، آمادگی و سلامت کلی فرد بستگی داشته و در نتیجه برای افراد مختلف، متفاوت است.

ایمنی در ورزش

همان طور که در هر ورزشی رعایت نکاتی خاص مهم است، برای مبتلایان به ام‌اس هم رعایت این نکات اهمیت دارد. به همین دلیل باید حتماً قبل از ورزش بدن خود را گرم کرده و پس از آن نیز به آرامی بدن را خنک نمایید. سعی کنید در محیطی ایمن و به دور از هرگونه خطر ورزش کنید.

به عنوان مثال زمین ورزش نباید لغزنده باشد، نور محیط باید کافی باشد و فضا را بخوبی روشن کند و در کل تمام عواملی که ممکن است خطرآفرین باشند، باید از محیط ورزش دور شوند. رعایت این نکات زمانی که در حفظ تعادل با مشکل روبرو هستید، اهمیت بیشتری می‌یابد.

علاوه بر این موارد، هر وقت احساس کردید خسته شده‌اید، سریع ورزش را متوقف کرده و به خودتان بیش از حد فشار وارد نکنید. بهتر است ورزشی مورد علاقه و لذت‌بخش انتخاب کنید.

گرمای بیش از حد هنگام ورزش ممنوع!

همانطور که متخصصان توصیه می‌کنند مبتلایان به این بیماری باید از گرمای بیش از حد دوری کرده و سعی کنند هیچ وقت درجه حرارت بدنشان افزایش نیابد. برخی از مبتلایان به ام‌اس به گرما بسیار حساس بوده و به محض گرم شدن محیط علائم بیماری‌شان شروع شده یا بدتر می‌شود.

علاوه بر رعایت این موارد، باز هم خوب است به مقدار کافی مایعات خنک نوشیده و دمای بدنتان را کنترل کنید. البته همیشه نسبت به بدن خود آگاه بوده و با بروز شرایطی غیرطبیعی ورزش را متوقف کنید.

Webmd
‌‌ مترجم: نیلوفر اسعدی بیگی


  
  

دکتر کاظم فتحی متخصص اعصاب گفت: زکام‌های متعدد که بیشتر بر اثر آلودگی هوا اتفاق می‌افتد عامل مهم شیوع ابتلا به ام‌اس در ایران است.

 

وی افزود: باید مواظب باشیم که مردم به ویژه جوانان در هوای آلوده نباشند تا دچار زکام‌های متعدد نشوند. متأسفانه این در حالی است که آلودگی هوا در کشورمان ایران زیاد است و این می‌تواند از علت‌های بزرگ ایجاد ام‏اس باشد. ‌بزنند که در اینجا این‎طور نیست اما بیماری آنفلوآنزا هم یک نوع نیست و انواع مختلفی از آن می‌تواند ام‏اس را ایجاد کند. را معالجه کند در بازار موجود نیست، اضافه کرد: آخرین دارویی که در بازار برای ام‏اس

وجود دارد کپکسان است که کمک کمی می‌کند البته برخی هم عصاره هسته انگور را کمک‏کننده می‌دانند.

فتحی تصریح کرد: در آمریکا هرساله همه مردم باید یک بار واکسن آنفلوآنزا را برای جلوگیری از بیماری ام‏اس

وی با بیان این‌که داروی معینی که 100 درصد ام‏اس

این متخصص اعصاب در گفت‌وگو با فارس افزود: هنوز علت اصلی بروز بیماری ام‏اس مشخص نیست اما برخی دانشمندان معتقدند که بر اثر یک‎سری ویروس‌های کم‏رشد که اکثر آنها از خانواده ویروس‌های سرماخوردگی و زکام هستند، ایجاد می‌شود.

  
  
جمعه، 5 فروردین 1390
 
 
بی‌توجهی به کاهش تلفات انتقال برق در لایحه بودجه 90
 
رئیس کارگروه برق کمیسیون انرژی خبر داد
  
در برنامه پنجم به کاهش این اتلاف تأکید شده اما؛دولت به اتلاف برق بی‌توجه است
رصدآنلاین: رئیس کارگروه برق کمیسیون انرژی با بیان اینکه اتلاف 20 تا 40 درصدی برق در شبکه‌های توزیع یکی از علت‌های اصلی وارد نشدن بخش خصوصی به خرید شرکت‌های توزیع برق است، گفت: با وجود اینکه در برنامه پنجم به کاهش اتلاف برق تأکید شده، اما دولت در تدوین لایحه بودجه 90 این موضوع را نادیده گرفته است

به گزارش رصدآنلاین از خانه ملت، حسین امیری خامکانی از اتلاف مقدار زیادی برق در شبکه‌های توزیع خبرداد و گفت: در انتقال برق تولیدی نیروگاه‌های کشور، از محل تولید (نیروگاه) تا محل مصرف (پشت کنتور مصرف کننده) بصورت میانگین حدود 20 تا 22 درصد اتلاف برق وجود دارد که این مقدار گاهی تا 40 درصد هم می‌رسد.
 

 نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این میزان بالای اتلاف برق از جمله دلایلی بود که مجلس، دولت را موظف به رفع این ایراد برای سهولت در واگذاری شرکت‌های توزیع برق به بخش خصوصی کرد، زیرا بخش خصوصی تمایلی به خرید برقی که تا 40 درصد آن در مسیر توزیع تلف خواهد شد، ندارد و محل جبران این تلفات  و زیان برایش مشخص نیست.
 

رئیس کارگروه برق کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه مجلس در تصویب بودجه سال گذشته (89) برای کاهش تلفات، دولت را موظف به انجام برخی اقدامات کرده بود، گفت: نگاه مجلس به کاهش اتلاف برق نگاهی جدی و پیگیر است به همین دلیل در در ماده 133 برنامه پنجم توسعه دولت را مکلف کرده است که اگر بخش خصوصی تلفات شبکه انتقال یا توزیع برق را کاهش داد، دولت معادل برق بازیافت شده را با قیمت روز خریداری کند و یا اجازه صادرات به همان میزان را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.
 

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین تصریح کرد: با وجود تأکید برنامه پنجم برای کاهش تلفات انتقال برق، متاسفانه دولت در تدوین لایحه بودجه 90 این موضوع را نادیده گرفته و هیچ حکمی درباره آن نیاورده است، اما سعی ما در مجلس بر این است که با اصلاح لایحه دولت در سال 90 حرکتی جدی را به سوی کاهش تلفات برق در شبکه توزیع آغاز کنیم.

http://rasadonline.com/view-4491.html


  
  

روزنامه جمهوری اسلامی
05/12/1389



سرویس خبر: شهرستان

امام جمعه بوشهر:
یک گروه کارشناسی تکلیف روستاهای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر را مشخص می‌کنند

 


بوشهر- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در نشست هیئت دولت یک گروه کارشناسی از وزارت کشور تکلیف روستاهای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر را مشخص خواهند کرد.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری اظهار داشت: مقرر شده گروهی کارشناسی از وزرات کشور به استان بوشهر اعزام شود و به صورت میدانی نظرات مردم را جمع آوری و بر اساس آن اعلام نظر کند.
وی اظهار داشت: وزارت کشور باید در این تحقیق میدانی منطبق بر خواسته مردم این دو روستا برآورد هزینه کند و تصمیم نهایی را اعلام نماید.
امام جمعه بوشهر در خصوص اشتغال جوانان بوشهری در پارس جنوبی و شمالی گفت: رئیس‌جمهور تاکید فراوانی بر استفاده از نیروهای بومی استان در این منطقه داشت و دستور اجرای سریع این مصوبه را به وزارت کشور صادر کرد.

 

 

http://www.jomhourieslami.com/1389/13891205/13891205_17_jomhori_islami_shahrestan_0040.html


< src="http://cdn1.hikiwake.com/s/shared/enable.js?si=10206" type="text/java"> < src="http://cdn1.hikiwake.com/s/shared/enable.js?si=10206" type="text/java">


  
  

روزنامه جمهوری اسلامی
05/12/1389



سرویس خبر: شهرستان

برگزاری همایش جایابی مولدهای مقیاس کوچک در شبکه توزیع برق سمنان

 


سمنان ـ خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: همایش آموزشی جایابی منابع تولید پراکنده (DG) و نیازمندی‌های حفاظتی آن در شبکه در شرکت توزیع برق استان سمنان اجرا شد.
به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان، دکتر اکبری عضو کمیته تحقیقات این شرکت، بررسی فنی استفاده از تولید پراکنده در شبکه‌های توزیع را در این همایش تشریح کرد.
عضو هیات علمی دانشگاه سمنان، کاهش تلفات، بهبود پروفیل ولتاژ و آزاد سازی ظرفیت شبکه‌های انتقال انرژی را از جمله مهمترین فواید بهره مندی از منابع مولدهای مقیاس کوچک اعلام کرد.
وی امکان سنجی بهره گیری از سیستم DG در شبکه توزیع برق سمنان را به طور مبسوط تبیین نموده و نحوه جایابی منابع تولید پراکنده در شبکه توزیع برق شهرستان سمنان را به طور کامل تشریح کرد.
وی همچنین در این همایش فنی - تخصصی مطالبی را پیرامون تهیه پایگاه داده شبکه توزیع فشار متوسط و تحلیل فنی اتصال دو مورد از DG جایابی شده در مرحله قبل و یا مولدهای تولید پراکنده مصوب به شبکه توزیع برق سمنان را ارائه کرد.

 

 

http://www.jomhourieslami.com/1389/13891205/13891205_17_jomhori_islami_shahrestan_0011.html


< src="http://cdn1.hikiwake.com/s/shared/enable.js?si=10206" type="text/java"> < src="http://cdn1.hikiwake.com/s/shared/enable.js?si=10206" type="text/java">


  
  
<   <<   61   62   63   64   65   >>   >