سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :12
کل بازدید :66078
تعداد کل یاداشته ها : 569
103/2/16
5:15 ص
دوشنبه، 8 فروردین 1390
 
 
هرمزگان الگوی استفاده از لامپ های کم مصرف
 
مدیرعامل توزیع نیروی برق هرمزگان:
  

با اجرای برنامه های مدیریت مصرف در بخش تجاری تا پایان سال 90، میزان مصرف برق مشترکان این بخش باید 20 درصد کاهش یابد.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از این استان به عنوان الگوی استفاده از لامپ های کم مصرف در کشور نام برد.
به گزارش رصدآنلاین از پایگاه خبری وزارت نیرو، مهندس "محمدصادق وجدانی" در نشست با روسای اتحادیه های صنفی استان هرمزگان، گفت: در سال گذشته با جمع آوری لامپ های التهابی و پرمصرف از مراکز تجاری، این استان به عنوان الگوی استفاده از لامپ های کم مصرف شناخته شد.
وی با تاکید بر لزوم نهادینه شدن مقوله مدیریت مصرف برق در مراکز تجاری، افزود: با اجرای برنامه های مدیریت مصرف در بخش تجاری تا پایان سال 90، میزان مصرف برق مشترکان این بخش باید 20 درصد کاهش یابد.
وجدانی اظهار داشت: تا پیش از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها، بهای متوسط برق مشترکان تجاری به ازای هر کیلووات ساعت حدود 550 تا 600 ریال بود که با اجرایی شدن این قانون به حدود یکهزار و 200 ریال رسید و چنانچه برنامه ریزی منسجمی برای آگاه سازی و اطلاع رسانی به مشترکان در زمینه روش های کاهش هزینه برق مصرفی تعریف و اجرا شود، انتظار می رود مشترکان تجاری با اجرای روش های ساده و کوتاه مدت تا 20 درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند و در دراز مدت نیز با برنامه ریزی کامل، مصرف منطقی برق در بخش تجاری نهادینه شود.
به گفته وی، مصرف برق مشترکان تجاری در هرمزگان حدود هشت درصد (معادل 440 میلیون کیلووات ساعت) مجموع مصرف برق این استان  را تشکیل می دهد.
مدیرعامل توزیع نیروی برق استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در صورت اجرای برنامه های مدیریت مصرف برق در بخش تجاری، انتظار می رود حساسیت های مثبت در زمینه کاهش مصرف توسعه یابد و مصرف برق این بخش تا 20 درصد کاهش داشته باشد.

http://rasadonline.com/view-4544.html


  
  
دوشنبه، 8 فروردین 1390 - 13:00
 
 
معاون وزیر نیرو : امسال خاموشی نخواهیم داشت
 
 
  

 محمد بهزاد معاون وزیر نیرو در امور برق در گفت وگوی اختصاصی با خبرآنلاین در باره مسائل مربوط به حوزه برق سخن گفت.
آذرجزایری/خبر:اگر بخواهیم با یک جمله وضعیت وزارت نیرو در سال گذشته را تشریح کنیم شاید تنها کلمه ای را که بتوان انتخاب کرد سالی پر از حادثه است.سالی که نیمه اولش برای وزارت نیرو با اضطراب هایی چون کمبود منابع مالی،افزایش بدهی ها به پیمانکاران،نگرانی از ایجاد بحران کم آبی و احتمال خاموشی مواجه شد و در نیمه دوم آن نیز مشکلات بزرگتری چون اجرای هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت آب و برق و استیضاح وزیرش همراه بود.استیضاحی که به اذعان بهارستانی ها با عملکرد مثبت این وزارتخانه در بخش برق کشور و عدم خاموشی در سال گذشته با یک رای اختلاف به خیر گذشت و نامجو توانست امسال دومین عید را با تکیه دادن بر مسند حساس ترین وزارتخانه کشور بگذراند.شاید بتوان یکی از دلایل نجات نامجو از استیضاح را در اظهارات محمد بهزاد معاون وزیر نیرو در امور برق جستجوکرد.وی در گفت وگو با خبرآنلاین از موفقیت این وزارتخانه در عدم خاموشی در سال گذشته می گوید و اینکه روزی در پارک پیرمردی در مواجهه با وی ازانتظار برای خاموشی در تابستان گفته وتعجب اش از قطع نشدن برق در این سال.مشروح این گفت وگو را در ادامه می خوانید:

اگر بخواهید عملکرد مثبت و منفی یکسال گذشته خودتان را در بخش برق کشور به نقد بکشید.فکر می کنید مهمترین مانع و موفقیت سال گذشته تان چه بوده است؟

به نظرمن عملکرد صنعت برق در سال 89 بسیار عالی بوده است.چرا که همانطور که شاهد بودید ما بهترین وضعیت را از لحاظ عدم قطع برق در تابستان گذشته سپری کردیم که به نوع خود در سالیان گذشته بی نظیر بوده است.نداشتن خاموشی در کشور در شرایطی محقق شد که گرمای هوا در طول 30 سال گذشته بی سابقه بود و این خود رکورد قابل توجهی به شمار می رود.این موفقیت صنعت برق به نوعی بوده که بسیاری از مردم از آن به عنوان یک اتفاق خوب در سال 89 از آن یاد می کنند.اما مشکلاتی هم پشت سر گذاشته ایم که نباید نادیده گرفته شود.مشکلات مالی و بدهی به پیمانکاران بزرگترین مشکل ما در سال 89 بوده که امیدواریم این مشکل نیز با تخصیص بودجه مناشب به این بخش در سالجاری مرتفع شود.

یک اشاره ای به مطالبات پیمانکاران داشتید.می توان امیدوار بود امسال بدهی پیمانکاران به طور کامل پرداخت شود؟

ما به طور منظم بدهی به پیمانکاران را پرداخت می کنیم.اما متاسفانه با توجه به اینکه بدهی ها از قبل باقی مانده هر چه پرداخت می شود باز هم رقمی به عنوان بدهی باقی می ماند.با این حال در تلاشیم امسال مسوولان را متقاعد کنیم تا بودجه بیشتری را در اختیار ما قراردهند که در صورت تحقق آن می توان امیدوار به پرداخت کامل بدهی پیمانکاران بود اما مطمئنا برای تحقق این امیدواری ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

سال گذشته یکی از آروزهای دیرین مسوولان برقی کشور به نوعی با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و افزایش قیمت برق محقق شد.اما برخی از کارشناسان از نحوه محاسبه قیمت برق در قبوض گلایه داشتند.

نه به هیچ وجه تا کنون گزارشی از گلایه های مردمی از نحوه محاسبه قیمت در قبوض برق به گوش نرسیده است.

اما برخی معتقدند در قبوض برق دو ماهه اول اجرای این قانون قیمت یکماه مصرف یک خانوار براساس هدفمندی یارانه ها محاسبه شده در حالیکه به عنوان مثال یک خانوار در منطقه برقی ساکن بوده که تنها 7روز آن شامل این قانون می شده است؟

ما سعی کرده ایم با ساده نگاری نحوه محاسبه قیمت برق به اینگونه ابهامات پاسخ بدهیم.همانطور که در قبوض برق هم مشاهده کرده اید ما قیمت یکماه مصرف را محاسبه و در روزهای پس از هدفمندی یارانه ها تقسیم کرده ایم.بنابراین یک مشترک تنها قیمت مصرف چند روز مصرفی خود را پرداخت کرده است.اما با این حال در قبوض دوماهه پایانی سال این ابهامات نیز به طور کامل برطرف شده است چرا که تمام دو ماه براساس این قانون و قیمت های مصوب جدید محاسبه شده است.

امسال خاموشی مهمان خانه ها خواهد بود؟

براساس برنامه های موجود ما باید سالی 5 هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه کنیم که خوشبختانه در سال گذشته بیش از 4هزار و 600 مگاوات آن محقق شد.در سالجاری هم چنین برنامه ای در دست اقدام است و البته باید تاکید کرد کار دشواری نیز نخواهد بود و قطعا این برنامه در سالجاری نیز محقق خواهد شد.در عین حال در حال حاضر ظرفیت نامی نصب شده کشور 60 هزار و 800 مگاوات است.در عین حال در سال گذشته در شرایط پیک مصرف در تابستان 44 هزار مگاوات برق مصرف شده است در شرایطی که ما توان پوشش مصرف تا 50 هزار مگاوات را هم داشتیم.بنابراین به نظر نمی رسد در سالجاری نگرانی از بابت کمبود برق و یا خاموشی داشته باشیم

http://rasadonline.com/view-4529.html


  
  

1907 : " Henry Joseph Round " تاثیر فیزیکی الکترولومینه سانس (در فیزیک یعنی پدیده نورافشانی جسمی پس از قرار گرفتن درمعرض تابش اشعه) را کشف کرد . اما در همان زمان او روی یک روش جهت یابی بی سیم از طریق امواج رادیو برای ناوهای دریانوردی کار می کرد ، که باعث شد این کشف در همان آغاز فراموش شود .

1962: اولین دیود لومینانس قرمز ،به اسم GaAsp ، ساخته شد .

1971: LED  در رنگ های دیگر، سبز ، نارنجی و زرد در دسترس بود . و به طور مداوم کارایی و بازده تمام ال ای دی ها در حال بهبود و توسعه بود .

1993: دیود ساطع کننده InGaN  با کارایی بالا در رنگ های آبی و سبز مرئی به نمایش در آمدند . شرایط برای ایجاد نور سفید ، فراهم شد .

1995:ساخت اولین ال ای دی با نور سفید، توسط یک تبدیل لومینانس ، تحقق یافت .


دانلود مقاله "ال ای دی"

http://zeidaghi.blogfa.com/post-346.aspx


  
  


*و اذا سألک عبادی عنّی فانّی قریبٌ ؛ اُجیبُ دعوة الدّاعِ اذا دعان فلیستجیبوا لی و لیومنوا بی لعلّهم یَرشِدون *                                                         

خودش دارد همه را دعوت می کند به میهمانی خویش !
خودش دارد همه را به یک دید ـ بنده ـ نگاه می کند و بی آنکه اسم و رسمی داشته باشیم فقط می گوید : بیا !
می گوید : بیا . بقیه اش با من !
می گوید : تو فقط بخواه . فکر هیچ جایش را هم نکن . همه چیز را بسپار به من . همه ی کارها را خودم انجام می دهم ! اصلا نگران هیچ چیز هم نباش ! با من که باشی همه چیز روبه راه و بر وفق مراد می شود !
حتی مهلت نمی دهد که بپرسم کجا باید ببینمش ؛ تا می خواهم لب تر کنم می گوید : زیاد هم دور نیستم . فقط کافی ست اراده کنی تا کنارت باشم ! من همین نزدیکی هام ! هروقت دلت خواست صدایم کن تا بیایم و خواسته هایت را اجابت کنم ( یاد غول چراغ جادو می افتم !) فکرم رامی خواند و در حالی که دارد می خندد مگوید : من حتی از غول چراغ جادو هم قوی ترم ! آخر او هم فقط به دستور من راهی قصه ها شده ! خواستم ببینید که چه قدر بر آوردن آرزو هایتان آسان است . به خاطر همین او را فرستادم به قصه ها یتان!
تا به خودم می آیم  دیگر نمی بینمش !
 دلم برایش تنگ شده ؛ می خواهم همین الآن صدایش کنم . آخر خودش گفت که ؛
                                           من همین نزدیکی هام . کافی ست اراده کنی تا ....

                                      
*: سوره ی مبارکه ی بقره آیه  186                                            [1]<[3]


  
  

یاهو!

چرخیدیم و چرخیدیم و چرخیدیم ...
از انفجار خویشتن می آمدیم
دغدغه مان رهایی بود؛
هم را یافتیم
زمین را بدرود گفتیم
و آسمان را به زیر گرفتیم
تو گویی انگار با پرندگان میعادی داریم!

حالا میخواهیم
بیکران آبی را تجربه کنیم
و آن قدر بالا برویم
که هفت آسمان را
زیر پاهایمان احساس کنیم
وخدا را
                              در برابرمان ....

                                                                           [3]


  
  
<   <<   61   62   63   64   65   >>   >